۱۳۸۹ دی ۲۷, دوشنبه

تکامل هنر غرب

بت‌من رو به یه معنا ، باید اسطوره‌ی حماسی دنیای غرب معاصر بدونیم!
حداقل یکی از اسطوره‌هاش.. 
بت‌من به زبون ما، شاید همون پهلوون فرهنگ غربه، نمی دونم ! شاید رستمش.....
در این صورت ماشین بت‌من یا همون بت‌موبیل، مرکب پهلوونه و به یه معنایی همون رخش رستم!

مرکب پهلوون نماد و نشانه ی خیلی چیزهای اون پهلوونه... سرعت‌ش! ابهت‌ش! اراده‌ش! و .....
هیچ کدوم از ما مطمئنا نمی تونیم تصویری از رستم رو روی یه خرِ نذارِ مریض تو ذهنمون بپذیریم! D:
خب !
بت موبیل هم همینه! مرکب بت‌من! اسطوره‌ی حماسی(!) دنیای معاصر.....


این  کمیک،  تحولات ماشین بت‌من رو در یه پرده به نمایش گذاشته! کار خوبی شده و گرچه شاید به هدف این نذاشتن‌ش که ما بشینیم و به استنادش، از غرب بد بگیم اما حالا که می‌شه گفت، چرا نگیم!!؟ :)
نگاه کنید : 



این پست رو گذاشتم تا دوهزار و یازده مسیحی سربرسه بعد بذارم!
حالا می شه گفت
امروز در پس گذر هفتاد سال  از حماسه‌ی (!) بت‌من ، هنوز هم مرکب اسطوره‌ی حماسه‌ی غرب از آسمان دنیا فراتر نرفته.......
هفتاد سالی که یه عمره ....

به نظرم تمام اون چیزی رو که غرب تو این هفتاد سال بهش رسیده، مثلا تو وادی هنر، و میزان جهش و تکامل هنر دنیای غرب رو می شه در این یه پرده به خلاصه دید...

این ست تمامِ تمامِ تمامِ تکامل هنر و فرهنگ غربی ..... باور کنیم.


-------------------------
پی نوشت:
این لابه‌لای پست های ضرورت بازتعریف تاریخ هنر، محض یه رفت و برگشت (بهش می گن: ووله!!!) این پست  اومد.... :)))
راستی اگه کسی باکیفیت بهتر خواست این کمیک رو ببینه به این آدرس برین، من برای سبک شدن بلاگ کیفیت رو پایین اوردم:
http://graphjam.files.wordpress.com/2011/01/batmobile_page.jpg

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر